Gemeente Wingene

Dienstverlening in onze gemeente

Laatste update dateert van 30 juni 2020. 

Hoe kunnen we je helpen?

Offline dienstverlening

Momenteel ziet de offline dienstverlening van de gemeente Wingene er zo uit:

  • Dienst Publieks- en Burgerzaken:

- Zonder afspraak op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag open tussen 8.30 en 12 uur en op woensdagmiddag tussen 13 en 17 uur.

- Op afspraak op zaterdagvoormiddag tussen 9 en 12 uur.

  • Afdeling Ruimte (Dienst Mobiliteit, Dienst Publiek Domein, Dienst Omgeving, …)

- Zonder afspraak op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag open tussen 8.30 en 12 uur en op woensdagnamiddag tussen 13 en 17 uur.

- Een afspraak maken voor stedenbouwkundige inlichtingen is ook mogelijk op dinsdag- en donderdagnamiddag.

-Voor stedenbouwkundig advies is een afspraak maken altijd nodig.

  • Sociaal Huis

- Zonder afspraak op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9 tot 12 uur in Zwevezele en op woensdag van 9 tot 12 uur in Wingene.

  • Woonwinkel

- De woonwinkel blijft op afspraak werken elke woensdag- en vrijdagvoormiddag.

Digitaal loket 

Ken je ons digitaal loket al? Via het loket op onze website kan je zelf heel wat aangiftes en aanvragen in orde brengen. Je kan er ook een heleboel afschriften afhalen. Lekker snel en gemakkelijk en je spaart er meteen ook een verplaatsing mee uit.

Telefonisch contact

Lukt het niet om zelf aan de slag te gaan dan mag je ons ook steeds bellen (via het algemeen nummer 051 65 00 70) of mailen naar de bevoegde dienst. Geen idee waar je moet zijn? Dan kan je steeds mailen naar onthaal@wingene.be.

Andere dienstverlening 

De crisiscel komt regelmatig samen om deze maatregelen te evalueren en bij te sturen waar nodig. Wanneer er iets wijzigt, brengen we je daarvan onmiddellijk op de hoogte!