Gemeente Wingene

Nooit meer in de wachtrij? Ontdek ons digitaal loket!

24 uur op 24, zeven dagen op zeven, op elke locatie en op elk toestel. Enkele muisklikken en … klaar! Het digitaal loket is zonder twijfel de vlotste en snelste manier om jouw (burger)zaken af te handelen. Wat houdt je nog tegen?

Ben je thuis of op het werk? Gebruik je een openbare computer? Je kan het digitaal loket op elke locatie raadplegen. En op elk toestel: pc, laptop, smartphone, tablet … In enkele muisklikken vind je de meeste documenten automatisch en printklaar in jouw mailbox terug.

Sommige zaken kunnen nog niet volledig automatisch afgehandeld worden omdat een tussenkomst van een medewerker van de Dienst Publieks- en Burgerzaken wettelijk vereist is. In dit geval wordt de behandelingstermijn zo kort mogelijk gehouden en ook dan ontvang je het document in je mailbox.
Voor bepaalde producten zoals een aangifte van adreswijziging is het wel nog steeds noodzakelijk om je aan te bieden bij de Dienst Publieks- en Burgerzaken zodat het adres op je eID aangepast kan worden. Maar de eerste stap van deze procedure kan je eenvoudig digitaal afhandelen zodat je maar eenmaal op het gemeentehuis hoeft langs te komen.

Ontdek het digitaal loket! 

Gepubliceerd op  vr 31 jul 2020