Gemeente Wingene

Wingene Prikt in het straatbeeld

Nu de 85-plussers binnenkort opgeroepen worden om zich te laten vaccineren, trappen we onze motivatiecampagne Wingene Prikt officieel af.

In ons straatbeeld verschijnen onder andere spandoeken en posters met daarop lokale fotomodellen.

Door herkenbaarheid sneeuwbaleffect creëren

“Transparante en correcte informatie is het startpunt”, benadrukt Brecht Warnez, schepen van Communicatie. “Maar daarnaast speelt herkenbaarheid ook een ontzettend belangrijke rol wanneer we gaan informeren over de vaccinatiecampagne.” Als gemeente kiezen we er daarom bewust voor om de Vlaamse campagne ‘Laat je vaccineren’ door te vertalen op lokaal niveau. “Een affiche met daarop een onbekende persoon die zich laat vaccineren, zegt op zich niet zoveel”, vindt schepen Brecht Warnez. “Maar dat verandert helemaal wanneer deze persoon de voorzitter van jouw vereniging, de voormalige burgemeester of een gekende persoon uit de buurt is. Dat zorgt voor meer vertrouwen en overtuigingskracht en zo krijgen we hopelijk een sneeuwbaleffect.”

Huisartsen en apothekers inzetten

Naast de straatbeeldcampagne zijn er nog andere concrete ideeën in uitvoering. “We willen ook onze huisartsen en apothekers actief gaan betrekken want uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat zij kunnen rekenen op het vertrouwen van de bevolking”, benadrukt schepen Tom Braet. “En verder richten we ons met doordachte acties op specifieke doelgroepen die in een latere fase misschien wel wat extra motivatie kunnen gebruiken.” Wordt vervolgd …

Gepubliceerd op  do 04 mrt 2021